Tudnivalók

  1. Főoldal
  2. /
  3. Tudnivalók
Az Adatvédelmi nyilatkozat itt érhető el!

A Didri Decor Webáruházat Rendek István egyéni vállalkozó működteti.  Részletesebb adatokat a Kapcsolat, ÁSZF. menüpontokban talál.

A webáruház termékkínálata:

Patchwork és textil termékek: Táskák, takarók, párnák, neszeszerek, faliképek, babák, figurák.

Virágkötészeti díszek: Kopogtatók, koszorúk, asztali és -, falidíszek, ajándéktárgyak.

Ékszer: Kézműves gyöngyékszer, nyaklánc, karkötő, fülbevaló, gyűrű, szett.

Bizsu ékszerek: Nyaklánc, karkötő, fülbevaló, szett.

Lakásdekoráció: Faliképek,-lakásdíszek

Webáruházunkban kizárólag on-line, kiskereskedelmi értékesítést folytatunk. A megrendelt árut /árukat házhoz küldjük, illetve előre egyeztetett időpontban átveheti telephelyünkön.
Minden szükséges információval támogatjuk Önt a webshop oldalán, illetve e-mailben, sürgős probléma esetén hívhat bennünket telefonon is. Rendelést azonban csak a webáruházon keresztül veszünk fel.

Vásárlási feltételek

A termék kiválasztása

A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak terméklapi bővebb ismertetőjét és megismerheti lényeges tulajdonságait. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „KOSÁRBA” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A weboldal jobb felső részén lévő Kosár ikonra kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket és ezek összértékét. A kosárban leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre. A termékek mennyiségét igény szerint a kosárban módosíthatja, javíthatja is. A kosárban lévő mennyiség javítása után a MÓDOSÍT gombra kattintva frissíteni kell. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelt áruk összegét. A kosárban a szállítási díj még nem jelenik meg.

Figyelmeztetés: A termékképeken a felvétel készítés körülményeitől függően előfordulhatnak kismértékű színárnyalat eltérések. A színek élethű megjelenítése azonban jelentősen függ az Ön képernyőjének minőségétől és kalibrálásától is. A valóságos színárnyalatokat a digitális eszközök nem mindig tudják tökéletesen rögzíteni és visszaadni, kérjük ezt minden esetben figyelembe venni.
Személyes megtekintés hiányában a kismértékű színárnyalat különbség nem lehet reklamáció vagy vita tárgya az eladó és a vásárló között. A színárnyalatok egzakt megítélésének lehetősége digitális eszközökön keresztül ugyanis legritkább esetben valósul meg. (Pl. egy 110°-os szögben álló monitoron teljesen más színárnyalat jelenik meg, mint egy asztalra helyezett telefon képernyőjén.)

A rendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartja a kosárba helyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte az összeget, és úgy dönt, hogy szeretné megvásárolni azokat, akkor kattintson a “MEGRENDELÉS”

Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, vagy új vásárlóként akar regisztrálni. Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy írja be a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. A regisztrálás hasznos és praktikus, mivel úgy bármikor beléphet fiókjába, megtekintheti korábbi vásárlásait és számos hasznos funkciót elérhet.

A következő lépésben válassza ki a fizetési módot:
Jelenleg csak banki átutalással tudnak vásárlóink fizetni, de dolgozunk a bankkártyás, paypal fizetési lehetőségeken.

Ezután jelölje be az Önnek megfelelő szállítási módot:

  1. MPL futárszolgálat, postán maradó, MOL postapont, Coop áruház, MPL csomagautomata. Csomagküldő futárcég
  2. Foxpost csomagautomata –Foxpost házig szállítás
  3. Személyes átvétel telephelyünkön (ingyenes).

Végül, ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „FIZETÉS” A megrendelését azután tudja továbbítani, ha a jelölőnégyzet kipipálásával elfogadja az ÁSZF-et, valamint tudomásul veszi, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „FIZETÉS” gomb megnyomása előtt visszalépéssel van lehetősége.

Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak forintban értendők. Az árak bruttó árak, az áfát tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. Weboldalunkon elírásból, téves adatbevitelből vagy kimaradt frissítésből származó hibák módosításának jogát fenntartjuk! (Egyértelműsítve: nem kényszeríthető ki az áru leszállítása 40 Ft áron, amennyiben a megegyező paraméterű termékek ára alapján nyilvánvaló, hogy az adott ármegjelölésnél kimaradt egy karakter. Pl. helyesen: 400 Ft

A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása legfeljebb 1 munkanapon belül megtörténik. Ez idő alatt átnézzük a leadott rendeléseket, természetben is ellenőrizzük a rendelt áruk meglétét, ellenőrizzük a beérkező fizetéseket, az átutalásokat, majd ütemezzük a szállítást. Minden egyes folyamat végén e-mailben értesítést küld a webáruház kezelője.

Visszaigazolás

A sikeres megrendelésekről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus üzenetetkap a rendelés beérkezéséről.

  • A webáruház kezelője e-mailben értesíti a küldemény elindításáról.

Személyes átvételi időpont egyeztetéséhez hívjon bennünket vagy küldjön e-mailt!

Fizetési feltételek

Telephelyünkön, személyes átvételkor csak készpénzzel, a végösszeg pontos összegével fizethet.
Webáruházunkban azonban előre kiegyenlítheti rendelése ellenértékét a következő módokon:
– banki átutalással,
– törzsvásárlóink 
választhatják az utánvétes fizetést is.

Számla küldés:

A NAV-nál regisztrált számlázó programunkkal készült elektronikus számlát a megrendelt áru(k) feladását követően (letölthető formában) e-mailben küldjük el Önnek. Amennyiben Ön papír alapú, kinyomtatott számlát igényel, kérjük a rendelés elküldése előtt közvetlenül, a megjegyzés rovatban feltétlenül jelezze számunkra!
Amennyiben nem él ezzel a lehetőséggel és vásárlásáról utólag, levélben kér nyomtatott számlát, úgy azt 1000 Ft +áfa (külön kiszámlázott) ügyintézési díjért + postai költségért áll módunkban teljesíteni.

Szállítási módok :

A küldemények szállításával megbízott szolgáltatóink:

MPL (Magyar Posta Logisztika)
E-mail: customer.service@posta.hu
Telefon: +36 1-333-7777
Személyes kapcsolat: bármely postán nyitvatartási időben..
Csomag nyomkövetés: MPL nyomkövetés

Foxpost https://foxpost.hu/ugyfelszolgalat

Szállítási feltételek

MPL
Az esetek 94%-ában a csomag elindítását követően egy munkanap alatt kiszállítják.
A küldemények kézbesítését, kiszállítását a Magyar Posta futárszolgálata, (alapesetben hétköznap 8-17 óráig) végzi.
A szállítás várható időpontjáról e-mailben értesítjük. Amennyiben napközben nem tartózkodik otthon, munkahelyére címeztetheti a küldeményt  illetve postát, MOL Postapontot, Coop áruházat és MPL csomagautomatát választhat ki átvételi helyként. A webáruház programja által automatikusan kiszámított szállítási díjtételeket a csomag tényleges súlya és mérete szempontjából ellenőrizzük és szükség esetén a megrendelést visszaigazoló e-mailben pontosítjuk. A program ugyanis nem ismeri fel pl. a túlméretes, nagy terjedelmű küldeményeket. Postán maradóra, csomagautomatába, MOL és COOP postapontra túlméretes csomag nem küldhető.

Szállítási idő belföldön / értesítés a szállításról

szállítási idő általában 2- 4 munkanap.
Technikai probléma (pl. az internet-szolgáltatás szünetelése), illetve időszakos torlódás vagy váratlan betegség esetén értesítjük az esetleges késésről. Amennyiben eredmény nélkül zárulna le a póthatáridő, a webshopban megkötött szerződést felmondhatja.

Az áru(k) elindításáról a webáruház e-mailben tájékoztatja Önt.
Az MPL futárszolgálat ezután SMS-t küld a szállításról. Kiszállítási idő (a csomagindítást követően): 1 munkanap [94%-os pontosságú közölt adat]. Kérjük, olyan telefonszámot adjon meg, amelyre szöveges üzenet küldhető.

Foxpost: e-mailben értesíti Önt a kiszállításról. Kiszállítási idő (a csomagindítást követően): általában 1 munkanap.


Szállítási díjak


Utánvétes szállítási mód: Kizárólag törzsvásárlóink vásárlóink számára érhető el.  A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A termék visszaküldése
A nem egyedi igényre rendelt terméket eredeti állapotában, hiánytalan mennyiségben, és változatlan minőségben vesszük vissza. 

Az egyedi igényre, előzetes megbeszélések és egyeztetésekre készült termékeket-ha az a előzőleges szerződés szerint lett elkészítve – a webshop nem veszi vissza.Info: https://tudatosvasarlo.hu/internetes-vasarlas-amikor-nem-er-elallasi-jog/?fbclid=IwAR14kFkxg5q6svi6xoZk5I7TsX9b2AM6kux6k6syBUKvUi0jcq8kuJZWLHM

 Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés távollévők közt kötött szerződésnek minősül, amely nem minősül írásban megkötött szerződésnek. Ennek jogszabályi teljes szövege itt olvasható. Az űrlap kitöltésével és az áruház részére megerősítést követő elektronikus úton történő megküldésével, annak áruház általi visszaigazolásával az Ön megrendelése igénybejelentésnek minősül. A szerződés akkor jön létre, ha az áruház az igénybejelentést követően – legkésőbb 2 munkanapon belül – az igény megérkezését pozitívan (az adásvétel lehetőségét megerősítve) visszaigazolja. Az igénybejelentés megküldésével, és annak áruház általi visszaigazolásával a szerződés ráutaló magatartással jön létre. Mind az ajánlat, mind a visszaigazolás akkor tekintendő a másik félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A megkötött szerződéseket elektronikus formában tároljuk. Hagyományos “iktatásra” nem kerül sor, de a megrendelés és a levelezés legalább egy évig visszakereshető. A szerződések nem utalnak konkrét magatartási kódexre, ám a szerződő felek közötti jóhiszeműségre, jóindulatra és korrekt hozáállásra minden esetben számítunk.
Az ügyfelekkel kapcsolatot tartó személy neve: Rendek István info@didridecor.hu

 

A termék visszaküldése
A nem egyedi igényre rendelt terméket eredeti állapotában, hiánytalan mennyiségben, és változatlan minőségben vesszük vissza. 

Az egyedi igényre, előzetes megbeszélések és egyeztetésekre készült termékeket-ha az a előzőleges szerződés szerint lett elkészítve – a webshop nem veszi vissza.Info: https://tudatosvasarlo.hu/internetes-vasarlas-amikor-nem-er-elallasi-jog/?fbclid=IwAR14kFkxg5q6svi6xoZk5I7TsX9b2AM6kux6k6syBUKvUi0jcq8kuJZWLHM

 Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés távollévők közt kötött szerződésnek minősül, amely nem minősül írásban megkötött szerződésnek. Ennek jogszabályi teljes szövege itt olvasható. Az űrlap kitöltésével és az áruház részére megerősítést követő elektronikus úton történő megküldésével, annak áruház általi visszaigazolásával az Ön megrendelése igénybejelentésnek minősül. A szerződés akkor jön létre, ha az áruház az igénybejelentést követően – legkésőbb 2 munkanapon belül – az igény megérkezését pozitívan (az adásvétel lehetőségét megerősítve) visszaigazolja. Az igénybejelentés megküldésével, és annak áruház általi visszaigazolásával a szerződés ráutaló magatartással jön létre. Mind az ajánlat, mind a visszaigazolás akkor tekintendő a másik félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A megkötött szerződéseket elektronikus formában tároljuk. Hagyományos “iktatásra” nem kerül sor, de a megrendelés és a levelezés legalább egy évig visszakereshető. A szerződések nem utalnak konkrét magatartási kódexre, ám a szerződő felek közötti jóhiszeműségre, jóindulatra és korrekt hozáállásra minden esetben számítunk.
Az ügyfelekkel kapcsolatot tartó személy neve: Rendek István info@didridecor.hu

Elállási jog/ 14 napos visszaszolgáltatási garancia

A megrendelő a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat. Az elállási jog attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a megrendelt/előrendelt árut átveszi. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatéríteniA megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezen felül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő. Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia. Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk.

A felek eltérő megállapodása hiányában a Vásárló nem gyakorolhatja a törvényi előírás szerinti elállási jogot az alábbi esetek alkalmával:

  • a) szolgáltatási szerződések esetében a szolgáltatás maradék­talan teljesítése után, amennyiben a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak tudomásulvéte­lével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a kereskedő maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  • b) olyan áruk vagy szolgáltatások értékesítése esetében, amelyek ára a kereskedő által nem befolyásolható módon a pénzügyi piacoknak az elállási időszak alatt is lehetséges ingadozásaitól függ;
  • c) a fogyasztó által megadott jellemzőknek megfelelően elké­szített vagy egyértelműen a fogyasztó személyére szabott áruk értékesítése esetében;
  • d) romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző áruk érté­kesítése esetében;
  • e) olyan lezárt csomagolású áruk értékesítése esetében, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból a csoma­golás szállítást követő felbontása után nem küldhetők vissza;
  • f) olyan áruk értékesítése esetében, amelyek jellegüknél fogva a kiszállítást követően szétválaszthatatlanul keverednek más termékekkel;
  • g) alkohol tartalmú italok értékesítése esetében, amelyeknek az áráról az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban leszállításukra csak 30 nap múlva kerülhet sor, és amelyek tényleges értéke a kereskedő által nem befolyásol­ható módon a piaci ingadozásoktól függ;
  • h) olyan szerződések esetében, amelyeknél a fogyasztó kifeje­zetten kérte a kereskedőt, hogy keresse fel abból a célból, hogy sürgős javítási vagy karbantartási munkálatokat végezzen. Ha az ilyen kiszállás alkalmából a kereskedő a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a
  • karbantartás vagy javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkat­részeken felül kínál szolgáltatásokat vagy árukat, ezekre a kiegészítő szolgáltatásokra vagy árukra már vonatkozik az elállási jog;
  • i) a lezárt csomagolásban lévő hang-, illetve képfelvétel, vala­mint lezárt számítástechnikai szoftver értékesítése esetében, ha a szállítás után a csomagolást felbontották;
  • j) hírlap, folyóirat és magazin értékesítése esetében, az előfize­téses szerződések kivételével;
  • k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • l) szállásnyújtás esetében a lakáscélú szolgáltatás kivételével, árufuvarozás, autókölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatások esetében, amennyiben a szerződésben meghatározott teljesítési időpontot vagy időszakot kötöttek ki;
  • m) nem tárgyi adathordozón rögzített digitális tartalom értéke­sítése esetében, amennyiben a teljesítést a fogyasztó előzetes kifejezett hozzájárulásával kezdték meg, aki tudomásul vette, hogy ezáltal elveszíti elállási jogát.

Az elállási, felmondási jog gyakorlását leíró Kormányrendelet teljes szövegét letöltheti innen.

Az elállás / felmondás joghatásai
Ha Ön eláll a szerződéstől, az Ön által kifizetett vételárat haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük. A visszatérítés során amennyiben megfelel, a banki átutalásos fizetési módot használjuk. Hogyha Ön csak más fizetési mód használatával tudja átvenni a vételárat, akkor azt közölje velünk az elállási nyilatkozatban. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte. Fontos, hogy a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy megküldte a kereskedőnek az elállási jogot gyakorló nyilatkozatát.

Ön köteles a Didri decor (cím: 2220 Vecsés Szép u.1.) számára az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napon belül visszakapjuk az árut. Az áru visszaküldésének közvetlen költségét a vásárló viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha azon az áru jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges kezelést meghaladó használat vagy beavatkozás látható (pl. kopás, szakadás, szennyeződés, stb.).


Elállási, felmondási jog gyakorlásának menete:

  • Elállási szándék jelzése:

Amennyiben Ön élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti ügyfélszolgálati elérhetőségeink valamelyikén levélben vagy e-mailben. Postai úton, írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Ilyenkor feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel az értesítését.

  • Az áru (áruk) visszaküldése:

A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével 14 napon belül küldje vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni.

Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli.

A csomag a webshopba történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség (például, hogy a visszaküldött termék sérült vagy hiányos volt).

  • Visszatérítés:

Az eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Ez a rendelkezés azonban nem vonatkozik az estleges emelt díjas fuvarozási módból adódó többletköltségekre. Ha a fogyasztó a legkevésbé költséges fuvarozási módtól drágább szállítási módot választ, az eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek mértékéig áll fenn a visszatérítési kötelezettség.

Az eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján, az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A fogyasztó által hibásan vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az eladót felelősség nem terheli.

Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig cégünk tulajdonában marad. Az át nem vett rendelések során keletkező veszteség (dupla szállítási díj, személyre szabott termékek csökkent értékű eladása stb.) miatt minden esetben kárigénnyel élünk.

Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta, és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé. Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. A rendelések vételárának kiegyenlítésére – banki átutalásra, illetve OTP és postai befizetésre 3 nap, online bankkártyás fizetésre 1 nap áll az ügyfelek rendelkezésére. Amennyiben ez idő alatt nem érkezik meg az utalás, vagy a befizetés, és a megrendelő nem egyeztet új határidőt, akkor az eladó törli a rendelést, mivel nem tudja tovább tartani a lefoglalt készletet. Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására. A FELDOLGOZVA, illetve a JÓVÁÍRÁS értesítésekben a vásárló e-mailben kap üzenetet a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak írásban van lehetőség rendelésének visszavonására. A megrendelés utólagos módosítására is csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor. Lásd KAPCSOLAT menüpont. 
Figyelmeztetés: A rendelésnek megfelelő, egyedi méretre,színre,designra történő anyagelőkészítés utasítás elvégzése után a teljesítési folyamat már nem fordítható vissza. Soktételes rendeléseknél az anyagok előkészítését(szabás,festés) 1-2 munkanappal a szállítás előtt elkezdjük ezért levágott anyagok esetében rendelés visszavonást, illetve rendelésmódosítást már nem tudunk elfogadni.

Sikertelen áruátadás

  • Abban az esetben, ha a Vevő a megrendelt egyedi terméket – elállási jog hiányában – feladástól számított 10 napon belül nem veszi át, illetve az átvételt megtagadja, úgy köteles a termék 25%-ának megfelelő meghiúsulási kötbért megfizetni a Szolgáltató részére,a fennmaradó ár és a szállítási költségek egyidejű megtérítése mellett.
  • Személyes átvétel választása eseténa Vevő a terméket a “Személyes átvétel” értesítéstől számított 3 munkanapon belül köteles átvenni, ennek elmaradásakor a vásárlást sikertelennek minősítjük.Egyebekben a Vevő az átvétellel kapcsolatban felmerülő akadályozottságáról a Szolgáltatót mindenképp értesíteni köteles.

Egyedi méretre legyártott termékek megrendelésének meghiúsulása esetén a Szolgáltató a  teljes kárának megtérítését is követelheti.

Szavatosság (kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás 

A szavatosságra a Polgári Törvénykönyvről szóló, többször módosított 1959. évi IV. törvénybe foglalt, mindenkor hatályos rendelkezései az irányadók (305-311§).

  • A jelen általános szerződési és felhasználási feltételek alapján Szolgáltató által a Didri decor Webáruházban értékesített termékek nem tartoznak jogszabályon alapuló kötelező jótállás hatálya alá.
  • A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a megrendelt anyag szakadt, nem megfelelő a minta vagy a szín. Ez esetben az Igénybe vevő részére a VI. 4. pontban rögzítettek szerint elállási jogot is biztosít a Szolgáltató.

Az Vevőt megillető szavatossági jogok körében a Szolgáltató az alábbiakra külön is felhívja a figyelmet: Az Vevő, a hiba felfedezését követően, a lehető legrövidebb időn – legalább kettő hónapon – belül köteles kifogását a Szolgáltatóval közölni
• Fogyasztói szerződés esetén a teljesítéstől számított hat hónapon belül jelentkező hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítéskor is fennállt, ilyenkor a Szolgáltatónak kell ennek ellenkezőjét bizonyítania.
• Fogyasztói szerződés esetében az Vevő a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét.
• Hibás teljesítés esetén az Igénybe vevő elsődlegesen a hiba kijavítását, vagy a hibás termék kicserélését kérheti, másodlagosan árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől. (Figyelem: az itt szereplő elállási jog nem azonos a jelen ÁSZF-ben fentebb szereplő, a vásárlástól való elállás jogával.)
• A hibás teljesítés miatt fennálló – fentebb részletezett – szavatossági kötelezettség teljesítésével összefüggő költségek (anyag- és munkadíj, valamint a postázási költség) az Eladót terhelik.

Fogyasztói panaszok, kifogások intézése

1. A fogyasztói kifogásokat – ide értve az elállás bejelentését is – az Igénybevevő a Kapcsolat  menüpontban közölt elérhetőségeinken teheti meg. Telefonon információt is kérhet panaszának intézésével kapcsolatban, azonban ez esetben is szükséges írásbeli megerősítés.

  1. A fogyasztói kifogások intézésének módjára egyebekben a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet szabályai az irányadóak, az alábbiak fokozott kiemelésével: A fogyasztói kifogásról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti
    • az Igénybevevő nevét, címét,
    • az áru megnevezését, vételárát,
    • a vásárlás időpontját,
    • a hiba bejelentésének időpontját,
    • a hiba leírását,
    • a Vevő által érvényesíteni kívánt igényt,
    • a kifogás rendezésének módját,
    • továbbá amennyiben a kifogás rendezésének módja a Vevő igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a Szolgáltató a Vevőnek átadja, vagy e-mailben elküldi.
  2. A Szolgáltató köteles a Vevőt tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében – az áru tulajdonságaira és a Vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Vevőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

A Szolgáltatónak a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül el kell végeznie.

  1. A kifogás alapján kijavított árut a Szolgáltató a Vevőnek átvételi elismervénnyel adja át, mely tartalmazza a Vevő nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor az Vevő a kijavított árut átveheti.

Az esetleges vita rendezésének módja

A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján, békésen rendezzék. A fogyasztó jogvita esetén azonban Békéltető Testülethez is fordulhat. ” 29.§ (11) A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a (8) bekezdésben rögzített tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.”

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el.

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el.

Telephelyünk szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségei:

(Pest Megyei Békéltető Testület)

 

1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.

Telefon/Fax: (+36-1) 269-0703
(+36-1) 784-3076
E-mail cím pmbekelteto@pmkik.hu
Levelezési cím: Pest Megyei Békéltető Testület 1364 Budapest, Pf.: 81


A békéltetés menetéről további információkat 
itt talál.

Online vitarendezés

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

Fogyasztóvédelem

2017. január 1-től – a megszűnt az NFH helyett – fogyasztóvédelemmelkapcsolatos ügyekben jogutódja, az NFM megbízásából a területileg illetékes járási hivatalok foglalkoznak panaszaikkal elsősorban. Elérhetőségeket itt talál.

Amennyiben a vitarendezés tárgyalásos úton, illetve békéltetéssel mégsem lehetséges, a jogvita rendezésére a szerződő Felek kizárólag a szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság eljárásának vetik alá magukat. Egyúttal kijelentik a Felek, hogy jogvitájuk rendezésére a magyar jog alkalmazását kívánják.